Font Size

Endoskopi Nasıl Yapılır?

ENDOSKOPİ NASIL YAPILIR?

Bizim işimizde, endoskopi nasıl yapılır başlığını, Gastroskopi ve Kolonoskopi nasıl yapılır diye iki biölümde incelemeliyiz:

GASTROSKOPİ NASIL YAPILIR ?

Bu işlem ortalama olarak 3 dakika sürer. Hastanın heyecanlı olması veya işlemden korkuyor olması dikkate alınarak, tansiyonu ve nabzı ölçüldükten sonra hastanın durumuna göre hareket edilerek, işlem sırasında hiç bir şey hissetmemesi ve hatırlamaması için, damardan sakinleştirici bir ilaç yapılır. Gastroskopi işlemini yapacağımız gastroskopun yutulmasını kolaylaştırmak ve bulantıyı önlemek için, boğazınıza lokal anestezi sağlayacak olan bir sıprey sıkılır.

KOLONOSKOPİ NASIL YAPILIR ?

İşlemin yapılacağı ünitede kan basıncı, nabız hızı hemşire tarafından kaydedilir. İşlem sırasında sakinleştirici ve ağrı kesici ilaç vermek için hemşire bir damar yolu açar ve serum takar.

Kolonoskopi işlemini yapabilmesi için sedye üzerine sol yan poziyonda yatılır ve ayaklar karına doğru çekilir.Doktor önce anal (makat) bölgesini muayene eder. Eldiven kullanarak parmağı ile kalın bağırsağın son kısmını ve anüsü (makat) değerlendirir. Bunu takiben kolonoskopi cihazını anüsten ilerleterek kalın bağırsağı incelemeye başlar. Bu incelemeyi yapabilmesi için bağırsak içine hava vererek şişirmesi gerekir. Bu işlem sırasında bazı hastalarda gerginlik ve kramp tarzında ağrı oluşabilir. Bu şikayetlerin hepsi işlem bittiğinde geçer. İnceleme, kalın bağırsağın ince bağırsak ile birleştiği yere kadar devam eder. Böylece tüm kalın bağırsak (kolon ve rektum) incelenir. İşlem sırasında gerekli yerlerden biyopsiler alınabilir (doku parçaları) ve varsa polipler (kalın bağırsak içindeki kabarık iyi huylu oluşumlar) çıkarılabilir.

İşlem hafif sedasyon altında, çok az ağrılı olarak, genellikle bir saatten daha az bir süre içinde yapılabilir ve hasta aynı gün normal besinini yiyebilir. Kolonoskopi sonrası gerginlik, şişkinlik hissi, gaz çıkarılması ile azalır.

Anket

En Çok Karşılaştığınız Hastalık Nedir?